Wysłany: 2011-01-07, 23:29 VARIO[Czy mógłby ktoś powiedzieć coś na temat skrzyni Vario]
Czy mógłby ktoś powiedzieć coś na temat skrzyni Vario w ciągnikach Fendt?
Co z awaryjnością?
Po jakim przebiegu pompy w skrzyni należy wymienić?
Zależy mi na opinii o ciągnikach z przebiegiem co najmniej 5000mtg, bo mniej to wiadomo, że nie powinno być problemu.
Kolego BSWP zasady Działu Mechanizacja Ciebie także dotyczą, jako członek grupy Ekspertów powinieneś dawać pozytywny przykład.
X_M
[ Dodano: 2011-01-11, 22:30 ]
Kolego BSWP zasady Działu Mechanizacja Ciebie także dotyczą, jako członek grupy Ekspertów powinieneś dawać pozytywny przykład.
X_M[/quote]
Nie znam dokładnej nazwy modelu, chodzi o skrzynie VARIO, nie wiem w jakich dokładnie modelach występują.
Witam. Co do skrzyni Vario to jest to bardzo przyjemna dla operatora skrzynia biegów, w dodatku z TMS (operator tylko ustawia zadaną prędkość a maszyna robi wszystko żeby ją utrzymacć), ale jeżeli chodzi o awaryjność to wytrzymuje średnio 3000 mtg, przynajmniej u nas w firmie, a mamy 4 fendty z taką skrzynią, 2x 930, 926, 928, 936 po chipie na okolo 400 km, teraz po rzniwach przy uprawach pod rzepak trzy z nich sie posypały, właśnie na skrzynie biegów, w jednym jakaś planetarka, w drugim rozszczelnienie układu ciśnienia a trzeci jeżdzi już 3 tygodnie w tą i z powrotem na lawecie. Więc jeżeli ma ktoś kupić ciągnik marki fendt to radzę sie pare razy zastanowić, bo naprawy są kosmicznie drogie, a w wiekszości przypadków tylko Korbanki naprawiaja, a wiadomo jak oni se liczą. Nasz szef już stara sie wymieniać ciągniki na deutz-fahry i case, bo są dużo wytrzymalsze (mamy już miedzy innymi magnuma 290 i dwa steigery 385). Jak ktoś bedzie potrzebował pomocy na temat fendta to chetnie pomoge ile bede w stanie
eeee Masay niemożliwe że fendty takie złe. Słyszałem, że powyżej 6tyś mth ta skrzynia może fiksowac ale żeby po 3tyś?? Może przez to że po chipie coś się dzieje... Ale powiem szczerze że widziałem przebiegi powyżej 10tyś mth tych Vario i śmigają dalej. Może olej albo jakaś inna przyczyna... Ale z tego co wiem i miałem okazje pracować to dobre ciągniki poczowszy od tych starych modeli np. z 86r do teraz
tak sądzisz??? To przyjedz do sadów dolnych, masz nie daleko okolo 70 km i porozmawiaj z naszym szefem... U nas średnio wytrzymują 3000- 5000 tys h szkrzynia...
A dodam że mamy kilka tych gratów z tą skrzynią i w kazdym byla juz robiona... co do serwisu to tylko oleje polecane przez producentów, inne do case , inne do fendt i inne do claas itd. Silniki wymiana co 300 mtg, a mozna by robic co 500, ale nie oszczędzamy na tych rzeczach... u nas sprzet nie moze stac bo zalamuje sie cala kolej prac w polu...
Raz popsuł się Joystick od takiej skrzyni. Po rozebraniu okazało się że wnętrze zalane jest żywicą tak żeby nikt po awarii nie mógł nic zrobić. Nowy kosztował kilka tysięcy
dokladnie wlasnie tak fendt robi... my tez wymienialiśmy jeden w 926, ale to przez to że kolega usnoł z dwoma przyczepami pszenicy i wjechał do rowu w wyniku czego znalazl sie skulony przy prawych drzwiach i polamał wlasnie ten jojstic. Nowy okolo bez groszy 6000 zł, a to jeszcze stary model był, bo w 930 z tms juz jest inny, nowszy który ma wiecej funkcji, aż strach pomyśleć ile ten by kosztował
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum