Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: Ryzyko pogodowe

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » Ekonomika » Finanse » Ryzyko pogodowe

Ryzyko pogodowe
Autor Wiadomość

PiotrM 
czytelnik


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 6
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2011-04-27, 13:12   Ryzyko pogodowe

Witam,

ostatnio natknąłem się na temat zarządzania ryzykiem pogodowym. Dla rolnictwa jest on szczególnie istotny. Zarządzanie ryzykiem pogodowym pozwala ubezpieczyć się od niekorzystnych warunków meteorologicznych, takich jak np. przymrozki lub brak (albo zbyt duża ilość) opadów. Jeżeli pogoda w danym okresie nie sprzyja, to wypłacana jest kwota, która może pokryć np. straty związane z niedostatecznymi plonami.

Mam pytanie: czy w polskim rolnictwie jest to już temat znany i czy byłoby zainteresowanie na tego typu usługi?

PS. Nie znam się na rolnictwie, natomiast znam się na finansach i zastanawiam się, czy warto zająć się tematem ryzyka pogodowego.

Pozdrawiam serdecznie.
   
 
 

Kondzio40 
czytelnik


Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 5
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2011-06-21, 14:37   

Ale są odpowiednie polisy, rząd miał coś tam dopłacać aby polisy były obowiązkowe, ale chyba nic z tego nie wyszło, bo temat ucichł.
_________________
Gdzie te pieniądze na wieś są???
   
 
 

PiotrM 
czytelnik


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 6
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2011-06-22, 08:33