Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: Pierwsze kroki

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » Produkcja » Produkcja Roślinna » Zboża » Pierwsze kroki

Pierwsze kroki
Autor Wiadomość

luki945 
czytelnik


Wiek: 29
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 1
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
  Wysłany: 2013-07-21, 14:15   Pierwsze kroki

Witam wszystkich .. Jestem początkującym rolnikiem...Ten sezon jest moim pierwszym.. Posiadam 4 Hektary i Ursusa c-360 z mysle ze wystarczającym osprzętem .. W tym sezonie całe pola obsiałem pszenżytem .. mysle zebrać około 3,5 tony z hektara ... I moje pytanie brzmi na co postawić w przyszłym reku .. żyto .. pszenżyto .. a może zaryzykować rzepak ostatnio tak popularny ..? Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi ...
   
 
 

Syty01 



Pomógł: 38 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 715
Poziom: 24

HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 17/68
 25%
Wysłany: 2013-07-21, 19:02   

Z tego co piszesz czyli uprawiasz pszenżyto i myślisz o życie to masz pewnie gleby 5 klasy. Możesz zasiać rzepak ale jeśli gleby są w złej kondycji o czym świadczy przewidywalny plon (3,5t) to może się nie udać. Zrób badania glebowe na zasobność PKMg i pH - w stacji chemiczno-rolniczej - na ich stronie znajdziesz wskazówki jak to wykonać.

Jeśli masz jakieś problemy na polu typu chwast lub nierówny łan to zorientuj się czy w twojej okolicy skupują owies i wtedy posiej goczycę na poplon, przeoraj ją jesienią a wiosną zasiej owies.
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: