własnie skr i pgr to zupełnie nie warto kupowac szkoda kasy tam sa same padła a co do JD no to widac po tym co pisze tompson to dosc tanie czesci. a jak sadzicie lepszy JD czy Deutz-Fahr??
No tak teoretycznie powinno byc tak jak mówisz- gregor44 ale wiesz tylko teoretycznie tak jest..... ile jest takich maszyn i nie tylko nawet samochodów ze niby nowsza wersja a gorsza od starszej. a co sadzicie o BS?? czyli Bizon BS
Kombajn BIZON BS Z-110 nie wiele ma wspólnego z Bizonem Z056... już mu bliżej do koncernu CNH niż FMŻ
Podstawowe cechy charakteryzujące kombajn BS Z110:
- zespół żniwny o szerokości roboczej 5m
- regulacja położenia zespołu żniwnego hydrauliczna
- bębnowy system omłotu i separacji ziarna
- średnica bębna młócącego 600 mm - elektrohydrauliczny układ sterowania zespołami roboczymi
- hydrostatyczny napęd nagarniacza
- mechanizm zwrotny napędu zespołu żniwnego
- hydrostatyczny napęd przednich kół jezdnych
- hydrauliczne sterowanie kołami tylnymi
- samooczyszczająca się osłona wirująca chłodnicy silnika
- zbiornik ziarna o pojemności 5 m3 z hydraulicznie sterowaną rurą opróżniającą
- prędkość obrotowa nagarniacza 0-40 obr./min
- silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o mocy 162 kW (220 KM)
- zbiornik paliwa o pojemności 300l
- szeroko�ć młocarni 1250mm
- joystick ułatwiający sterowanie mechanizmami roboczymi
- prędkość obrotowa bębna 450-1100 obr/min - sita czyszczące żaluzjowe, nastawne
- komputer pokładowy w standardzie
- komfortowa kabina z klimatyzacją
- powierzchnia sit 3,9 m2
- wózek do transportu zespołu żniwnego
Natomiast ZO56
BUDOWA I DANE TECHNICZNE
Koło kierownicy o nastawnym pochyleniu oraz regulowany i dobrze amortyzowany fotel operatora zapewniają wygodną pracę. Zespół żniwny jest odciążony hydraulicznie i całkowicie sterowany podczas biegu maszyny. Odciążenie zespołu żniwnego akumulatorem hydrauliczno-gazowym ułatwia kopiowanie nierówności terenu. Nagarniacz o specjalnej konstrukcji listew jest napędzany przekładnią bezstopniową sterowaną hydraulicznie, co umożliwia dobranie najkorzystniejszych obrotów najkorzystniejszych w zależności od warunków polowych i prędkości jazdy. Pomost kierowcy i stanowisko workowania są osłonięte daszkami przeciwsłonecznymi. Sygnalizacja świetlna kombajnu oraz wózek transportowy zespołu żniwnego pozwalają na bezpieczne i wygodne poruszanie się w terenie i na drogach publicznych. Hydrauliczny system sterowania oraz bezstopniowa regulacja prędkości jazdy zapewniają kierowcy lekką pracę i jazdę nawet w najcięższych warunkach polowych. Dobre oświetlenie kombajnu umożliwia zbiór również w nocy.
Przepustowość kombajnu 5 kg/s, czystość ziarna powyżej 98,5%. Obsługę kombajnu stanowią dwie osoby. Silnik typu SW400/R3 wysokoprężny, 6-cylindrowy, chłodzony wodą, o mocy 73,6kW (100 KM). Mechanizmy jezdne mają sterowanie hydrauliczne. Wymiary opon przednich 16,9/14 x 28�, tylnych 10 x 15�. Prędkość jazdy 1,5-20 km/h, hamulce tarczowe-kulkowe. Zespół żniwny o szerokości roboczej 420 cm, wysokość cięcia 60-800mm. Zmiana prędkości obrotowej - przekładnią sterowaną hydraulicznie. Młocarnia ma bęben o średnicy 600 mm i prędkości obrotowej bębna 450-1150 obr/min. Szerokość kanału młocarni 1260mm. Sita czyszczące żaluzjowe, nastawne na długość 3600mm. Liczba klawiszy wytrząsacza 5 szt. Masa kombajnu 7000kg.
Oba opisy są oryginalnie sformułowane przez producentów.
BS jest kombajnem bardzo udanym, przede wszystkim jego zespół młócący. Nie ma mowy o niedomłacaniu jakiegokolwiek ze zbóż. Poza tym posiada dość komfortową kabinę z wygodnym sterowaniem , komputer wskazujący straty ziarna, cofanie materiału młóconego w przypadku zablokowania czego najbardziej brakowało ZO56.
Niedaleko mnie pod Puławami w gospodarstwie doświadczalnym mają dwie takie maszyny i z tego co rozmawiałem z agronomem nie narzekają na nie. A wręcz chwalą za to jak czysto młócą i nie niszcząc przy tym ziarna ani nie pozostawiając w kłosie.
Co do wyboru pomiędzy JD a DF. Jak na razie jestem za JD.( DF nie miał jeszcze się okazji wykazać jesienią będę się mógł wypowiadać). Połączenie prostych rozwiązań z wysokiej jakości materiałami. A co za tym idzie niska awaryjność. I jeszcze jedno, nie warto kupować kombajnu który przepracował u "nas" w kraju choćby jeden sezon.
OOO dziekuje tompsonie za wyczerpujacą odpowiedz. tylko widzisz wskazania producenta na stronie internetowej do sprawowania sie na polu moze mniec niewieli wspólnego jak myślicie?? ja uwazam ze producent moze zachwalac towar a w polu moze on sprawowac sie róznie
Wysłany: 2009-05-01, 11:22
A co powiecie o starszych claasach jak np dominator??
Po to mamy przycisk "EDYCJA" aby z niego korzystać !
Na edycję swojego postu mamy 30min.
X_M
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 38
Poziom: 4
HP: 0/61
0%
MP: 29/29
100%
EXP: 11/11
100%
Wysłany: 2009-05-03, 18:28
ja mam new hollanda 140.uzywam go juz 3 sezony jak narazie wymienilem tylkopas jezdny a tak to wporzadku.polecam kazdemu te kombajny.ale tylko sprowadzone
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 38
Poziom: 4
HP: 0/61
0%
MP: 29/29
100%
EXP: 11/11
100%
Wysłany: 2009-05-04, 20:22
ja dałem 25 tys.powiem wam ze znajomi mowili ze za drogo ze za duzo nizsze pieniadze moglem miec bizona.ale bizon to bizon 15 litrow na godz gdzie moj new holland miesci sie w 10 litrach
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 38
Poziom: 4
HP: 0/61
0%
MP: 29/29
100%
EXP: 11/11
100%
Wysłany: 2009-05-05, 18:27
tak mam.dbam o noze zeby byly ostre to duzo lzej idzie ciecie wtedy to tak 12 13 litrow no chyba ze sloma jest bardzo duza ale kazde zboze pryszcze antywylegaczem i jest ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum