Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: Problem z chłodzeniem silnika [Class Columbus]

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » Mechanizacja » Kombajny » Problem z chłodzeniem silnika [Class Columbus]

Problem z chłodzeniem silnika [Class Columbus]
Autor Wiadomość

michall1954 
debiutant


Wiek: 69
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 10
Poziom: 2

HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
  Wysłany: 2008-08-04, 14:37   Problem z chłodzeniem silnika [Class Columbus]

posiadam kombajn class columbus (2m kosa). oryginalnie był w nim zamontowany silnik od VW garbus 1.2 benzyna - wiatrem chłodzony ale się rozpadł. Obecnie zamontowałem w zamian silnik od MAZDY E2200, 2.2 diesel. i mam problem ze schłodzeniem wody. Podczas koszenia przy obciążeniu temp. wzrasta powyżej 100°C. Mam zamontowane 2 chłodnice i 2 wentylatory. Próbowałem również zmieniać wielkość oraz rodzaj chłodnic. Im więcej wody tym dalej jadę aż ponownie zagotuje. Proszę o radę. Może od samochodu silnik się nie nadaje bo ma zbyt wysokie obroty?
Ostatnio zmieniony przez michall1954 2008-08-04, 14:45, w całości zmieniany 1 raz  
   
 
 

junak26 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 292
Poziom: 15

HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 35/35
 100%
Wysłany: 2008-08-04, 16:43   

To może z jakiegos traktora (może z osiemdziesiątki; moc powinna wystarczyć(może nawet za duża), a jak nie to z sześćdziesiątki) albo z Claas Europa w niektorych modelach był 4 cylindrowy Perkins. Perkins byl by chyba najlepszym rozwiązaniem. Pozdro
   
 
 

michall1954 
debiutant


Wiek: 69
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 10
Poziom: 2

HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2008-08-04, 21:57   Problem z chłodzeniem silnika [Class Columbus

Wskaźnik temperatury wody wskazuje mi 100-110°C. Czy w tym momencie możliwe jest, że odkręcam korek od chłodnicy a woda powinna wrzeć ale do końca tak się nie dzieje... wydaję się, że czujnik z zegarem współpracuje prawidłowo. Możliwe, żeby zegar temp. wody zawyżał temp. w tym przypadku nawet o około 20°C?
   
 
 

KLAK 
Wredny moderator



Pomógł: 74 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Sie 2007
Posty: 914
Poziom: 26

HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 75/78
 96%
Wysłany: 2008-08-04, 21:59   

A ile masz na tym wskaźniku °C??? Wydaję mi się że jest to wskaźnik temperatury oleju, a nie wody, tylko czy mówimy o tym samym wskaźniku???
_________________
Gość CHCESZ POMÓC? KLIKNIJ TUTAJ!!!
Piszę poprawnie po polsku
.
   
 
 

michall1954 
debiutant


Wiek: 69
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 10
Poziom: 2

HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2008-08-04, 22:23   

Silnik jest od Mazdy E2200 a zegar jest od Mercedesa i podzilka jest od 50°C do 150°C i napewno jest to od temp. wody. bo tak na nim napisano. moze czujnik od mazdy nie zgrywa się z zegarem z mercedesa??
   
 
 

X_M 
Rolnik hobbysta.



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1123
Poziom: 29

HP: 21/2142
 1%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 36/94
 38%
Wysłany: 2008-08-05, 09:32   Re: Problem z chłodzeniem silnika [Class Columbus

michall1954 napisał/a:
Wskaźnik temperatury wody wskazuje mi 100-110°C.


I może tak wskazywać, w samochodowych silnikach ( inie tylko samochodowych), są nadciśnieniowe układy chłodzenia. To nic, że pokazuje 100°C czy nawet 110°, woda i tak nie będzie wrzała.
Woda wrze w 100°C ale tylko i wyłącznie w fizycznych normalnych warunkach, czyli 1000hPa, temp otoczenia 20°C.
A w tym przypadku masz nadciśnienie, czyli cieśninie większe od atmosferycznego, a co za tym idzie, woda może zawrzeć w tym przypadku nawet w 130°C.

110°C jest to dopuszczalna maksymalna temperatura chłodziwa silnika, ale nie dla długotrwałej pracy, dla długotrwałej jest 100°C.

michall1954 napisał/a:

Czy w tym momencie możliwe jest, że odkręcam korek od chłodnicy a woda powinna wrzeć ale do końca tak się nie dzieje...


W tym momencie jak już napisałem wcześniej woda nie powinna wrzeć, tylko buchnąć na Ciebie.
Woda powinna odparować, w jedne chwili, czyli ze stanu ciekłego po odkręcenie korka powinna się zamienić w parę, i jak najszybciej uciec z chłodnicy, tak ja na amerykańskich filmach, gęsty biały dym z pod maski po jej otworzeniu,

michall1954 napisał/a:

Możliwe, żeby zegar temp. wody zawyżał temp. w tym przypadku nawet o około 20°C?


Raczej nie możliwe, czujniki są rezystancyjne typu NTC lub PTC, i albo działają, albo nie działają.
Chyba, że od innego silnika został założony, wtedy mogą się dziać cuda.
Najprędzej to wskaźnik może źle pokazywać, w analogowych rzadko bo rzadko ale zdarza się.



Jakiego typu chłodnice zakładałeś, z przepływem pionowym czy poziomym :?:

Jeśli z poziomym to może Ci łapać temperaturę, do powolnej jazdy nie jest to najlepsze rozwiązanie, pomimo włączonego wentylatora.
   
 
 
 

michall1954 
debiutant


Wiek: 69
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 10
Poziom: 2

HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2008-08-05, 10:13   

Mam założone 2 chłodnice z układem pionowym jedna jest zamontowana od strony wentylatora(oryginalnie była wiskoza ale zablokowałem wiatrak bo było gorzej) od c 360 nowa a druga z boku silnika od Żuka z wentylatorem elektrycznym od jakiegoś opla ale wiatrak dość spory i szybki. Próbowałem również zmieniać wielkość i rodzaj chłodnic ale bez większej poprawy. może kanały w głowicy i w silniku są zbyt małe i woda za wolno krąży? Może silniki typu samochodowego nie mogą chodzić na prawie maksymalnych obrotach w długim czasie. Dziwie się że pracował w nim silnik od garbusa 1.2 gdzie jest dużo słabszy.
   
 
 

jacekrado 
debiutant



Pomógł: 5 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 47
Poziom: 5

HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2008-08-05, 20:14   

Kolego może termostat powinieneś wyrzucić ? Myślę ,że to rozwiąże twój problem. :?:
   
 
 
 

michall1954 
debiutant


Wiek: 69
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 10
Poziom: 2

HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2008-08-05, 20:44   

niestety, ale na samym początku go wyrzuciłem....
   
 
 

junak26 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 292
Poziom: 15

HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 35/35
 100%
Wysłany: 2008-08-06, 18:12   

A na jakich obrotach silnika pracujesz :?: Pozdro
   
 
 

michall1954 
debiutant


Wiek: 69
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 10
Poziom: 2

HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2008-08-07, 09:30   

Próbowałem różnie na 70% i 80% i 90% obrotów silnika. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Może rodzaj chłodnicy nie odpowiada rodzajowi wentylatora bo przecież każda chłodnica ma swój wiatrak. Może wielkość jest odpowiednia ale rodzaj i ustawienie skrzydeł wiatraka względem innego orzeberkowania chłodnicy jest nieprawidłowe? :-/
   
 
 

junak26 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 292
Poziom: 15

HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 35/35
 100%
Wysłany: 2008-08-07, 11:23   

Ustawienie skrzydeł na wentylatorze napewno ma znaczenie. Tylko teraz z czego (z jakiego pozadu są skrzydła, a z jakiego chłodnica??), albo poprostu próbować samemu ustawić skrzydła. Pozdro ;-)
   
 
 

X_M 
Rolnik hobbysta.



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1123
Poziom: 29

HP: 21/2142
 1%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 36/94
 38%
Wysłany: 2008-08-09, 17:29   

jacekrado napisał/a:
Kolego może termostat powinieneś wyrzucić ? Myślę ,że to rozwiąże twój problem. :?:



michall1954 napisał/a:
niestety, ale na samym początku go wyrzuciłem....



A zaślepiłeś mały obieg, czy tylko wyrzuciłeś termostat :?: :?: :?:


I drugie pytanie: w jaki sposób połączyłeś obie chłodnice, jak je umiejscowiłeś, szeregowo, równolegle czy jeszcze jakoś inaczej :?:
   
 
 
 

michall1954 
debiutant


Wiek: 69
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 10
Poziom: 2

HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2008-08-12, 21:01   

Szanowni Koledzy. Drogą prób i błędów okazało się że przyczyna braku chłodzenia silnika był zabity FILTR POWIETRZA dlatego też pamiętajcie jeżeli macie kombajny i ciągniki czyście filtry powietrza. Obecnie silnik trzyma temperaturę wody od 80°C do 95°C max. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam ;-)
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum

antyspam Truskawki - Sadzonki truskawek
Polecamy
reklama

reklama

Facebook

reklama google