Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: VAT a DOPŁATY

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » Ekonomika » Dopłaty i Fundusze Unijne » VAT a DOPŁATY

VAT a DOPŁATY
Autor Wiadomość

kahva89 
debiutant


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 46
Poziom: 5

HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 8/13
 61%
Wysłany: 2009-07-02, 01:03   VAT a DOPŁATY

Witam. Nie mam pojęcia czy podobny temat był poruszany na tym forum, gdyż spędziłem wiele czasu na google i nic takiego mi stąd nie znalazło, więc postanowiłem, że opiszę w skrócie swój przypadek i ktoś byłby na tyle miły aby udzielić mi jakichś sensownych odpowiedzi-porad.
Otóż, od roku jestem młodym rolnikiem i od dłuższego czasu myślę o modernizacji gospodarstwa (tj m.in zakup sprzętu<ciągnika>, modernizacja stodoły itp). Jakiś czas temu kolega podsunął mi pomysł, aby przejść na Vat-owca, że niby jakbym np. starał się o dotację z programu modernizacji gospodarstw rolnych na kwotę załóżmy 250tys zł, to oprócz tych 60%refundacji jakie w moim przypadku obowiązywałyby mnie w tym programie to oprócz tego od wykonanych inwestycji dostałbym zwrot podatku Vat, czyli w efekcie końcowym mówiąc na chłopski rozum stopa % amortyzacji kosztów byłaby powiększona na moją korzyść. Pytanie:
1. Czy zrobienie takiego interesu jest możliwe i w pełni legalne?
Jestem młody - mam 20lat, nie miałem styczności z podatkami (jestem w trakcie studiów), więc jestem trochę zielony ;/ W domu panuje pogląd, że bawienie się ze skarbówką nie przyniesie mi żadnych korzyści. Mam ku temu powyższe wątpliwości a nadmienić pragnę również, że sporo rzeczy w domu się kupuje tych związanych z rolnictwem i tych nie związanych zbytnio (remont domu) od których nie wiem czy przypadkiem nie możnaby skorzystać na Vacie..