Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: REMONT SILNIKA

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » Mechanizacja » Ciągniki rolnicze » Ciągniki Władymirec T25 » REMONT SILNIKA

REMONT SILNIKA
Autor Wiadomość

lukon 
bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 89
Poziom: 8

HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2010-04-18, 07:25   REMONT SILNIKA

Witam
Planuje zrobić remont silnika ;-) Panowie doradźcie na co patrzeć czego nie robić itd. Jest to mój pierwszy remont takiego silnika
   
 
 

Pajej 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 834
Poziom: 25

HP: 14/1490
 1%
MP: 711/711
 100%
EXP: 68/73
 93%
Wysłany: 2010-04-18, 11:46   

Jeśli się nie znasz to powierz swój sprzęt fachowcowi zrobi raz a dobrze, bo jak będziesz się uczył to cie to może drożej wynieść
_________________
Rolnik z powołania:-)
   
 
 

lukon 
bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 89
Poziom: 8

HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2010-04-18, 14:49   

Nie mówię że się nie znam remonty silników już kilka zrobiłem ale nie tego typu silników nawet najlepszy mechanik się uczy
   
 
 

X_M 
Rolnik hobbysta.



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1123
Poziom: 29

HP: 21/2142
 1%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 36/94
 38%
Wysłany: 2010-04-19, 19:56   Re: REMONT SILNIKA

lukon napisał/a:
na co patrzeć czego nie robić


Patrzeć - to przede wszystkim jak jest złożone, żeby później się nie zastanawiać np. kierunek tłoków czy położenie zamków panewek.

Czego nie robić - NIC NA SIŁĘ - czyli dociąganie śrub z czuciem, jak "nie pasuje" to podejść od innej strony; nie kłaść części na brudnej podłodze itd

Można by tak długo wymieniać...
Czego dokładniej się boisz, do którego elementu podchodzisz z obawą :?:
   
 
 
 

Dlugi2m 
debiutant


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 48
Poziom: 5

HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 10/13
 76%
Wysłany: 2010-04-20, 20:10   Re: REMONT SILNIKA

Jak się nie ma doświadczenia w remontach tych silników to lepiej się nie brać. np nie raz jest duży problem ze zdjęciem koła pasowego. jest wiele utrudnień w tych silnikach, to nie c 330:)
   
 
 

X_M 
Rolnik hobbysta.



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1123
Poziom: 29

HP: 21/2142
 1%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 36/94
 38%
Wysłany: 2010-04-21, 16:56   Re: REMONT SILNIKA

Dlugi2m napisał/a:
Jak się nie ma doświadczenia w remontach tych silników to lepiej się nie brać.


A jak nabrać tegoż doświadczenia, bez praktyki :?: :?: :?: :?:
Ostatnio zmieniony przez X_M 2010-04-21, 16:56, w całości zmieniany 1 raz  
   
 
 
 

Dlugi2m 
debiutant


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 48
Poziom: 5

HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 10/13
 76%
Wysłany: 2010-04-21, 22:03   Re: REMONT SILNIKA

A jak nabrać tegoż doświadczenia, bez praktyki :?

Najlepiej pomóc jakiemuś mechanikowi przy takim remoncie:)
   
 
 

X_M 
Rolnik hobbysta.



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1123
Poziom: 29

HP: 21/2142
 1%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 36/94
 38%
Wysłany: 2010-04-22, 19:19   

Zgadza się tylko, że nie każdy ma taką możliwość, ale to najlepszy sposób !

lukon jaką podjąłeś decyzję, czy może już po fakcie remontu :?:
   
 
 
 

lukon 
bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 89
Poziom: 8

HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2010-04-24, 17:47   

Remont już w trakcie jak chcecie zdjęć jakich części to pisać a mam takie pytanie sworznia tłoka wbija się bez nagrzewania tłoka czy trzeba nagrzewać a i wgłębienia w tłokach mają być bliżej pompy wtryskowej czy wtryskiwaczy a korby mają jakieś znaczenie jak włożę czy nie ( korby mam nowe ) silnik prosty jak drut szkoda że wymieniając wał nie rozwiązali to trochę inaczej
Ostatnio zmieniony przez lukon 2010-04-24, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
   
 
 

Marcelix 
debiutant


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 22
Poziom: 3

HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2012-11-29, 20:35   Remont silnika

Panowie , sprawa wygląda tak: zrobiłem szlif wału oczywiście nie sam, zrobił zakład w Białymstoku.Dali mi do tego odpowiednie panewki (polskie), ale co się okazuje nie można normalnie złożyć silnika do kupy. (Oczywiście wszystko składane zgodnie ze sztuką) Po lekkim (80 Nm) dokręceniu panewek głównych już nie można było obrócić wałem. Po dokładnych oględzinach zauważyłem, że panewki w stopkach wystają po 0,5 mm z jednej strony. zebrałem ten nadmiar i jest poprawa, ale jeszcze nie jest tak jak być powinno. Dokręcę na 100 Nm i wałem nie można obrócić. Mam jedno pytanie:
Czy jest jeszcze możliwość kupienia w naszym kraju oryginalnych panewek produkcji Radzieckiej? Osobiście myślę, że to graniczy z cudem.
_________________
... i spojrzał Pan na pracę naszą, i był zadowolony. Zapytał o nasze zarobki, ...usiadł i zapłakał
   
 
 

malin 
aktywista



Pomógł: 35 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 355
Poziom: 17

HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 24/41
 58%
Wysłany: 2012-11-30, 08:02   

czy składałeś to na olej ?
i czy dsałeś te półksiężyce ustalające wał w odpowiednim miejscu ?
_________________
aby do przodu ....
   
 
 

wojcik 
aktywista


Pomógł: 40 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 367
Poziom: 17

HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 36/41
 87%
Wysłany: 2012-11-30, 09:32   

może złe Ci dobrali panewki? Ja tak miałem w C-360 i wyszło tak jak pisze. Oryginalnych części raczej nie dostaniesz :)
   
 
 
 

Marcelix 
debiutant


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 22
Poziom: 3

HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2012-11-30, 10:44   

[quote="malin"]czy składałeś to na olej ?
Takie pytania to sobie darujmy, do pewnych rzeczy trzeba dorosnąć.
Nic więcej w tej sprawie zrobić się nie da. Już postanowione, że pakuje blok, wał, stopki i korby zawiozę po niedzieli do Białegostoku tam gdzie robili szlif i niech oni to spasują, przy okazji sprawdzą osiowość łoży w bloku i zobaczą jaki to bubel te nasze polskie wyroby.
_________________
... i spojrzał Pan na pracę naszą, i był zadowolony. Zapytał o nasze zarobki, ...usiadł i zapłakał
   
 
 

Marija88 
debiutant


Dołączyła: 03 Cze 2022
Posty: 25
Poziom: 3

HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2024-12-23, 10:36   

Z pewnością w Białymstoku sprawdzą wszystko dokładnie i zweryfikują stan techniczny. Czasami warto zainwestować w profesjonalne sprawdzenie, zwłaszcza jeśli chodzi o precyzyjne elementy. Warto też pamiętać o bezolejowych środkach smarnych jak tutaj http://www.lapena.pl/
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum

antyspam Truskawki - Sadzonki truskawek
Polecamy
reklama

reklama

Facebook

reklama google