Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: Fendt 930 zamarzł!

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » Mechanizacja » Ciągniki rolnicze » Ciągniki Fendt » Fendt 930 zamarzł!

Fendt 930 zamarzł!
Autor Wiadomość

norpaw 
debiutant


Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 26
Poziom: 3

HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 8/9
 88%
  Wysłany: 2010-01-10, 12:40   Fendt 930 zamarzł!

Witam posiadam Fendta 930 z 2007r. Jeszcze z silnikiem MAN! Mianowicie zapomniałem że mam letnie paliwo próbowałem go odpalić i nic . (stoi już jakieś 2 mies) Kręci popuszczałem rurki paliwowe za i przed filtrami (paliwo leci ale nie wiem jak przy samych wtryskach). Filtry wszystkie wymienione. Nadal nie chce odpalić. Ta sama sytuacja z Valtra T190 2005r

Ma ktoś jakieś pomysły >?
   
 
 

X_M 
Rolnik hobbysta.



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1123
Poziom: 29

HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 36/94
 38%
Wysłany: 2010-01-10, 16:57   

Skoro wszystkie filtry są nowe/aktualnie wymieniane to zapewne może źle, albo w ogóle nie odpowietrzyłeś układu ?
   
 
 
 

norpaw 
debiutant


Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 26
Poziom: 3

HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2010-01-10, 18:08   

Taki głupi nie jestem. Układ odpowietrzałem chyba z 3 razy. Popuszczałem rurki żeby powietrze zeszło itp.
   
 
 

norpaw 
debiutant


Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 26
Poziom: 3

HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2010-01-10, 19:20   

Czy mogło się coś poważnego stać ?
   
 
 

admin 



Pomógł: 92 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 2272
Poziom: 38

HP: 174/4353
 4%
MP: 2078/2078
 100%
EXP: 124/153
 81%
Wysłany: 2010-01-10, 22:13   

Nie masz możliwości popuszczenia rurek przed samymi wtryskiwaczami, żeby sprawdzić czy olej napędowy jest podawany pod ciśnieniem ???

Przy okazji sprawdź filtr powietrza i zobacz, czy nie zatkał się odpowietrznik w korku w baku.
_________________
Agroportal ....... Truskawki
   
 
 
 

norpaw 
debiutant


Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 26
Poziom: 3

HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2010-01-10, 22:40   

admin napisał/a:
Nie masz możliwości popuszczenia rurek przed samymi wtryskiwaczami, żeby sprawdzić czy olej napędowy jest podawany pod ciśnieniem ???

Przy okazji sprawdź filtr powietrza i zobacz, czy nie zatkał się odpowietrznik w korku w baku.


Tak właśnie kolega poradził mi odkręcenie rurek przed wtryskami. Ale poczekam aż trochę mróz puści. Nie wiem o jaki odpowietrznik chodzi ?
   
 
 

gregor44 


Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 528
Poziom: 21

HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 10/56
 17%
Wysłany: 2010-01-11, 10:00   

Otwór w korku wlewowym
   
 
 

norpaw 
debiutant


Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 26
Poziom: 3

HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2010-01-12, 20:32   

Czy mogła zatrzeć się pompa? Bo jeden kolega postraszył mnie że mogła się pompa zatrzeć parafiną.
   
 
 

kacztorf 
aktywista


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 583
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 9/59
 15%
Wysłany: 2010-01-12, 20:38   

a gdy kręcisz rozrusznikiem to puszcza jakieś dymki czy żadnych oznak życia ?
   
 
 

norpaw 
debiutant


Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 26
Poziom: 3

HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2010-01-12, 21:04   

kacztorf napisał/a:
a gdy kręcisz rozrusznikiem to puszcza jakieś dymki czy żadnych oznak życia ?


Tzn Tak. Na początku kręciłem i nic żadnego dymka. Potem zabłysła mi iskra w oku bo puszczał dymek i to nawet ładny i prawie wziął (zachwycił) ale przy kolejnej próbie to samo żadnego dymka i znowu raz zadymił i prawie wziął. Teraz nic tam nie grzebię - czekam aż trochę mróz odpuści.
   
 
 

kacztorf 
aktywista


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 583
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 9/59
 15%
Wysłany: 2010-01-12, 21:20   

nie znam budowy tego silnika ale chyba jak każdy ma w instalacji paliwowej jakiś zaworek przelewowy [moze przy filtrach czy pompie] sprawdz cz utrzymuje ciśnienie .przeważnie jest w postaci kulki ze sprężynką. ale poczekaj jak się ociepli tak jak piszesz -szkoda zdrowia
   
 
 

Platyn
czytelnik


Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 3
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2010-01-18, 23:32   

Spróbuj rozgrzać układ paliwowy np. nadmuchem ciepłego powietrza. Polewanie ciepłą wodą filtra i pompy też może przynieść wymierny efekt.
   
 
 

norpaw 
debiutant


Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 26
Poziom: 3

HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2010-01-19, 23:59   

Witam panowie!

Ciągnik chodzi. Popuściłem rurki przy wtryskach wypluł co miał wypluć i jest OK.

Dzięki i pozdrawiam.

PS.Valtra jeszcze stoi. Ale tam będzie to samo :-/
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum

antyspam Truskawki - Sadzonki truskawek
Polecamy
reklama

reklama

Facebook

reklama google