Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: zbieżność w case cx 90

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » Mechanizacja » Ciągniki rolnicze » Ciągniki Case » zbieżność w case cx 90

zbieżność w case cx 90
Autor Wiadomość

case cx 90 
bywalec


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 201
Poziom: 13

HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 7/30
 23%
Wysłany: 2010-06-15, 18:56   zbieżność w case cx 90

mam przednie koła rozbieżne(przedni napęd) o 10mm i przednia prawą oponę ścina z prawej strony i chciałbym się dowiedzieć jakie są prawidłowe wartości ponieważ ja twierdzę że ma być na "0" a mój tata że ma być rozbieżny
??????
   
 
 

krzysiek7609 
bywalec


Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 212
Poziom: 13

HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 18/30
 60%
Wysłany: 2010-06-20, 13:02   

Tata ma rację, powinien być rozbieżny - niedużo ale powinien być. Sprawdzałem w instrukcji 914 i rozbieżność ma wynosić 8-15mm. Przy twoim ciągniku na pewno jest podobnie. Skontaktuj się z serwisem. Pozdrawiam.
   
 
 

rafalfalk1 


Pomógł: 39 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 519
Poziom: 21

HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 1/56
 1%
Wysłany: 2010-06-20, 15:06   

a w zetorach typu proxima z przednim napędem jest zbieżność.
Ostatnio zmieniony przez rafalfalk1 2010-06-20, 15:06, w całości zmieniany 1 raz  
   
 
 
 

Blazej1435 
aktywista


Pomógł: 26 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 327
Poziom: 16

HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 35/39
 89%
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-06-20, 18:38   

wiem ze ciagniki z przednim napedem maja rozbierznosc kol przednich a bez napedy maja zbierznasc. wymiary liczbowe sa zalezne od marki ciagnika trzeba by odczytac w instrukcji obslugi lub na necie poszukac.
_________________
Pozdrawiam
farmer:)
   
 
 
 

BSWP 
aktywista


Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 357
Poziom: 17

HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 26/41
 63%
Wysłany: 2011-01-11, 23:34   

O zbieżności kół ponad 20 lat temu opisywano, że bez przedniego napędu powinna być zbieżność, a z przednim rozbieżność. Uzasadnione jest to faktem, że w ciągnikach 4x4 przednie koła obracają się szybciej niż tylne nieproporcjonalnie do różnicy wielkości kół, ale jeszcze szybciej. Rozbieżność jest po to, aby w ramach luzu koła zeszły się do siebie w czasie jazdy z włączonym przednim napędem i nie było ani zbieżności ani rozbieżności. Gdy nie ma przedniego napędu, koła podczas jezdy rozchodzą się na boki w ramach luzu, dlatego należu ustawić zbieżność kół, aby podczas jazdy rozeszły się i jechały prosto.
Ktoś kto to wymyślił nie uwzględnił chyba faktu, że opony ścierają się na drodze, a w polu praktycznie się nie zużywają. Z napędem jeździ się tylko w polu. Jeśli ciągnik jeździ dużo po drogach, gdy będzie miał ustawioną rozbieżność, opony się szybko zużyją.

To tylko tak z włąsnych obserwacji, dlatego osobiście ustawiałbym wszędzie zbieżność.
Jeśli ustawianie rozbieżności jest z innego powodu niż moje obserwacje, niech mnie ktoś oświeci, bo innych pomysłów nie mam :)
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum

antyspam Truskawki - Sadzonki truskawek
Polecamy
reklama

reklama

Facebook

reklama google