Mam zamiar w tym roku posadzić nową plantację na AGROTKANINIE i teraz mam kilka dylematów (powiedzmy że jestem początkujący w tej kwestii-bo jestem;) )
1.czy najpierw wykopujemy dołki wielorakiem i na to kładziemy tkanine? - i tutaj problem co potem szukamy pod tą tkaniną tych dziur:)?? - chodzi tutaj o równą plantację bez kopczyków
2. Jakiej szerokości ma być ta agrotkanina chodzi mi tylko aby była na rządku (w bruzdach-przerwach chcę żeby była ziemia) aby traktor mógł robić opryski i kosić itp. i co ile mają być sadzonki (z jaką częstotliwością sadzone)
3. jaka część agrotkaniny powinna być przysypana ziemią po bokach aby mi jej nie podwiewało?
4. jak kosić truskawki? nie ma obawy że pozrywam tkaninę? poprostu ustawiam kosiarke rotacyją na bezpiecznej wysokości i koszę??
5. Kwestia wygrabiania liście (truskawki będą też podścielone słomą i słoma chcę żeby została(zasili glebę) a skoszone liście trzeba wygrabić-JAK USUNĄĆ LIŚCIE i NADMIAR SŁOMY Z AGROTKANINY?
Serdecznie dziękuję za odpowiedz, o istnieniu takich maszyn wiem, jednak chciałbym uprzednio sprawdzic (przed większą inwestycją) jak tkanina zdaje egzamin i jakie są efekty takiej uprawy. Więc bardzo proszę jeżeli ktoś jest w stanie odnieść się choć do niektórych pytań to proszę bardzo!
Jeżeli użyjesz dobrej jakościowo folii, lub tkaniny to zda egzamin. Będziesz musiał i tak użyć słomy do ściółkowania międzyrzędzi i pomiędzy truskawkami na podniesionych zagonach.
dzięuję za odpowiedz.. mam jednak proplem ponieważ moja Pandora tak zarasta ż eniema opcji żeby jej nie skosić więc w przysżłości jak będzie to samo na agrotkaninie to jak potem to kosić i jak oczyszać plantacje z tych liści nie uszkadzając tkaniny?
kolejne pytanie jeżeli chodzi o nawozy czy na agro stosuje się tylko dolistne..? wiem że można by było z nadawdnianiem (ale wtedy trzeba by było mieć kompensacje - a ja posiadam taśmy t-tape)??